Je eigen Anne&Max
Welkom in jouw huiskamer. Waar je elke dag wakker wordt met de allerlekkerste koffie. Door jou gezet met de (h)eerlijkste koffiebonen. Waar je wordt omringd door Anne’s en Max-en die iedereen met de hoogste gastvrijheid ontvangen. Waar gerechten bereid worden met veelal bio producten en elk met een bijzonder verhaal, zodat alles dat goed smaakt, ook goed voelt.
Op korte termijn zijn er ondernemerskansen op deze locaties. Zien we je snel?
Meer weten?
Ben jij enthousiast over onze missie en heb jij interesse om een franchise te starten in de horeca? Vul dan onderstaand formulier in en ontvang de Anne&Max franchise-informatiebrochure. Heb je voor nu al vragen? Neem dan contact op met franchise recruiter Merel via 0618072467
De Anne&Max franchise-ondernemer
Anne&Max en ondernemerschap
Bij Anne&Max geloven we sterk in lokaal ondernemerschap. Het onderscheidend vermogen van de franchise-ondernemer ligt in het zien van lokale kansen, creëren van een positieve werksfeer, een leerzaam bedrijf bouwen waar talenten zich kunnen ontwikkelen en het herkennen en erkennen van de gasten.
De franchise-ondernemer
Jij leeft en beweegt je graag in de stad en hebt een groot sociaal netwerk. Je vrienden nodigen je graag uit voor hun verjaardag, want met jou valt er altijd wel wat te beleven. Bij voorkeur heb je relevante leidinggevende / ondernemers ervaring in de horeca of aanverwant. Je bent gastvrij en streeft elke dag naar de beste kwaliteit. Open en eerlijk zijn woorden die jou omschrijven en als je net als wij ook zo van koffie houdt dan kunnen wij niet wachten jou te spreken!
Onze beloften aan jou
We ondersteunen onze franchise-ondernemers met advies, handboeken, opleidingen, trainingen goed werkende systemen en gerichte marketingacties en promoties om het concept optimaal en renderend uit te voeren.
Wij betrekken onze franchise-ondernemers en partners bij onze visie en strategie. Door, in ondernemerschap, samen te werken en kennis te delen vormen we samen een lerende organisatie die elke dag werkt aan verbetering en vooruitgang.
Wij ontwikkelen het merk en het concept structureel door en passen ons aan naar de huidige tijd om steeds relevant en aantrekkelijk te zijn voor onze doelgroep.
Meer over de franchiseformule Anne&Max
Vanaf het moment dat de deuren van de eerste vestiging openden in Haarlem (dit was al in 2005!) is Anne&Max een huiskamer in de stad. (Wij maakten al cappuccino’s toen je het melkschuim er nog op schepte.) Dit doen wij aan de hand van onze waarden: open, eerlijk, zorgzaam, betrokken en respectvol. Dat zie je terug in alle pijlers van de formule.
Anne&Max beleving
Anne&Max is de huiskamer in de stad waar onze gasten zich op elk moment van de dag thuis voelen. In de loungestoelen verdwijn je met een lekker boek of de krant. Aan de leestafel is ruimte om met vrienden een spelletje te spelen. De tuinkamer is een oase van rust. Bij de tafels aan het raam kun je heerlijk mensen kijken en op de banken klets je bij onder het genot van een kop koffie. De muziek speelt in op het moment van de dag en de kleuren geven een warm gevoel.
Met de Anne&Max beleving onderscheiden we ons van andere concepten. De beleving is niet in één zin samen te vatten. De Anne&Max beleving vind je terug in alles wat we doen, van onze menukaart, de inrichting, een bericht op Instagram tot de keuze voor een servet.
Producten
Bij Anne&Max hebben we niets te verbergen. Alle producten worden onder het oog van de gasten bereid. De getrainde baristi schenken vol aandacht cappuccino’s, de warme croissants komen net uit de oven terwijl er een grote super club wordt bereid.
Onze producten zijn puur, zoveel mogelijk bio en/of fairtrade, vers bereid en afgestemd op het seizoen. We werken nauw samen met lokale bedrijven die met oog voor de maatschappij, ambachtelijke producten produceren. Een aantal producten wordt naar wens van Anne&Max speciaal voor ons bereid. Zo branden de mannen van Keen Coffee de beste bio Arabica koffiebonen voor Anne&Max en bakt BroodCompany prachtige bio broden naar recept van Anne&Max.
Bekijk hier onze bijzondere menukaart
Ook wordt het merk ondersteund met eigen producten zoals onze koffies, theeën, chocolade, koekjes en mokken voor thuis. Deze producten zijn in de vestigingen te koop, maar kunnen ook online besteld worden en worden bezorgd door heel Nederland.
Marketing en communicatie
De communicatie van Anne&Max draagt sterk bij aan onze beleving. Via onze online en offline kanalen praten Anne en Max met elkaar. Deze consequent doorgevoerde communicatiestijl benadrukt ons onderscheidend vermogen en leidt tot groot enthousiasme bij onze gasten.
We geven ook veel aandacht aan de vormgeving van de menukaart. We zijn elk half jaar weer opzoek naar een bijzondere artiest die voor Anne&Max een uniek kunstwerk kan maken welke op tafel kan stralen. Lees hier alles over de kunstenaar van onze zomerkaart, Said Kinos.
Locatie
Anne&Max vestigt zich in de grote steden van Nederland met een diversiteit aan doelgroepen. Een drukke winkelstraat, de aanwezigheid van een hogeschool en zakelijke dienstverleningen, in en om het stadscentrum. De locatie moet makkelijk bereikbaar zijn, zowel te voet als per fiets. Zo kunnen onze gasten ook onderweg naar werk of school bij ons stoppen voor ontbijt of koffie to-go. Een echte ontmoetingsplek in de stad. Het liefst vestigen wij ons in een authentiek (hoek)pand met grote ramen voor veel natuurlijk licht. Een terras is ideaal om ook in de zomer te kunnen genieten van lunch of een iced-cappuccino in de zon.
Anne’s en Max-en
Onze waarden en beleving komen alleen tot uiting met top medewerkers; daarom worden zij intensief getraind door de franchise-ondernemer met behulp van de Anne&Max Academy, een uitgebreid pakket aan trainingen welke op de vloer worden gegeven en kwartaal trainingen welke door Anne&Max worden georganiseerd. Het is ons doel om de gasten elke dag met een oprechte glimlach te herkennen en vol enthousiasme te bedienen.
Alle trainingen zijn erop gericht om via uniforme werkwijzen constante kwaliteit en service te kunnen garanderen. Door steeds te investeren in onze medewerkers door middel van opleidingen, inspiratie en beloning is er een betrokken en enthousiaste bedrijfscultuur ontstaan.
FAQ's Anne&Max franchise
Heb je nog vragen over het ondernemen binnen Anne&Max?
Op de FAQ pagina vind je het antwoord op veel van jouw vragen.
Kennismaken?
Heb je vragen over ondernemen bij Anne&Max en wil je daar meer over weten? Bel dan naar onze franchise recruiter Merel via 0618072467. Je kunt ook je contactgegevens achterlaten, dan nemen wij zo snel mogelijk contact op.
De beste kansen krijg je als je het niet verwacht
Ben je er net een beetje aan gewend om vrijgezel te zijn, kom je in de supermarkt, in je kluskleding, de liefde van je leven tegen…
Zo gaat het vaak; de beste kansen krijg je als je het niet verwacht. Persoonlijk vond ik eindelijk het pand waar ik de eerste Anne&Max wilde starten terwijl ik net het beste carrière voorstel ooit had ontvangen. En koos voor.. Anne&Max.
Hij is nog maar 15 als Wobbe van Zoelen al droomt van een horecaconcept. Een zaak die als een huiskamer moet voelen en waar je elke dag welkom bent. Waar mensen de hele dag kunnen werken, met elkaar afspreken of met een goede kop koffie rustig in de zon zitten. Het idee blijft altijd in zijn hoofd en direct na zijn afstuderen begint hij één dag in de week met het schrijven van een doortimmerd businessplan. In 2005 opent hij de eerste Anne&Max in Haarlem. Vandaag bestaat Anne&Max uit 28 vestigingen, waarvan 27 franchise. Hier draait alles om gastvrijheid en goede producten met een bijzonder verhaal.